بهترین مشخصات سخت افزاری یک کامپیوتر برای اجرای راحت بازی های مختلف
نوشته شده توسط : ghasemi

 

فیلم آموزش اجرای بازی های سنگین بر روی کامپیوتر ضعیف:

نمایشگر ویدیو
00:00
 
07:02

مطلب مشابه :چطوری به راحتی روی یک کامپیوتر شخصی بازی نصب کنیم؟ معرفی بهترین روش

در این قسمت به بیان مهم ترین ویژگی ها و مشخصات سخت افزاری یک کامپیوتر برای اجرای راحت بازی های مختلف می پردازیم.

ویژگی اول: کارت گرافیک

مهم ترین و بارزترین ویژگی یک کامپیوتر داشتن یک کارت گرافیک است. انتخاب یک کارت ویدئوی بسیار خوب برای کامپیوتر مخصوص بازی بسیار مهم است. کارت های گرافیک برای نمایش تصاویر گرافیکی با جزئیات و وضوح بالا طراحی شده اند. حتی قدرتمندترین کامپیوترها نیز اگر کارت ویدئوی خوبی نداشته باشند به هیچ وجه برای بازی مناسب نخواهند بود. یک کامپیوتر مخصوص بازی باید دارای دو کارت Nvidia GeForce GTX 980Ti با ۸ گیگ GDDR5 باشد. یک کارت گرافیک قدرتمند می‌تواند همه‌ی مشکلات یک کامپیوتر مخصوص بازی را حل کند.

کارت-گرافیک1

برای سنجش قدرت یک کارت گرافیک مهمترین خوصیت داشتن پردازنده گرافیکی (GPU) قوی است که تولید کنندگان این پردازنده ها ( ATI& NVIDIA ) نامگذاری های خاص خود را دارند البته برای سنجش قدرت کارت های گرافیک در درجه بعد میزان رم گرافیکی اهمیت بسزایی دارد که چنانچه دو کارت گرافیک با یک پردازنده گرافیکی مشابه هر کدام که دارای رم گرافیکی بیشتری باشند داری قدرت بیشتری خواهند بود. کارت‌های گرافیک در لپ‌تاپ‌ها شامل دو نوع مختلف آنبورد (Onboard) و اختصاصی (Dedicated) می‌شوند. سیستم‌هایی که از کارت‌های گرافیک آنبورد بهره‌ می‌برند برای اجرای بازی‌های رایانه‌ای مناسب نیستند و در طراحی آن‌ها به مسئله گیمینگ توجه خاصی نشده است.

ویژگی دوم: پردازنده CPU

پردازنده01

پردازنده یا CPU از لحاظ اهمیت یک کامپیوتر بازی در رتبه دوم قرار دارد. کامپیوتری که برای بازی می خرید مقدار پردازنده آن باید Intel Core i7-5960X باشد. اکثر کامپیوترهای مخصوص بازی- اغلب چندین بار- با مارک پردازنده داخلشان برچسب می خورند. پردازنده ها دو خصوصیت مهم دارند. اولی سرعت ساعت (Clock speed) است که برحسب گیگاهرتز (یعنی ۲٫۶۶ GHz ) بیان می شود. دومی تعداد هسته هاست، که بین ۲ تا ۶ هسته متغیر است. که البته در بازی ها مقدار Clock speed پردازنده بسیار موثر است در واقع هرچه بیشتر باشد بهتر خواهد و البته پردازندهای دو هسته ای موجود اغلب بهترین گزینه برای انتخاب است.

ویژگی سوم: منبع تغذیه

منبع-تغذیه2

بطور کلی منبع تغذیه بر روی عملکرد بقیه قسمت ها و اجزای کامپیوتر تأثیر گذار است. در واقع هرچه بقیه قطعات شما قوی باشند اما به خوبی تغذیه نشوند کارائی خوبی نخواهند داشت و اگر قطعه ای به خوبی تغذیه نشود در دراز مدت آن قطعه با مشکل مواجه خواهد شد.

ویژگی چهارم: رم یا RAM

رم-کامپیوتر

برای خرید رم بهتر است همیشه مقدار رم در اولویت قرار قرار گیرد. برای داشتن یک سیستم مخصوص بازی خوب بهتر است حداقل ۸ گیگابایت رم داشته باشید. همچنین ۱۶ گیگابایت برای گیمرهای دوآتشه پیشنهاد می‌شود. برای اجرای روان بازی ها ابتدا مقدار رم و سپس سرعت رم و سپس خوصیات دیگر رم همچون تایمینگ رم مهم هستند. شما می توانید رم هایی با قیمت بالا و خنک کننده تهیه کنید که توان اوورکلاک بالاتری دارند.

ویژگی پنجم: هارد دیسک یا فضای ذخیره سازی(HDD)

پیشنهاد ما برای انتخاب و یا داشتن حافظه کامپیوتر مخصوص بازی ، داشتن ۴۰۰GB Intel SSD به همراه ۴TB Seagate Barracuda HDD گزینه مناسبی می باشد.

هارددیسک

برای ارتقای حافظه‌های سنتی HDD یا همان «هارددیسک» در کامپیوتر مخصوص بازی‌تان از حافظه‌های SSD استفاده نمایید. چون ضعیف‌ترین SSD هم، چندین برابر سریع‌تر از هارددیسک است. به‌علاوه اگر مادربرد کامپیوترتان، درگاه M.2 دارد، می‌توانید حافظه‌های SSD با درگاه M.2 بخرید که سرعت بیشتری در مقایسه با حافظه‌های SSD معمولی با درگاه SATA دارند. SSDها در مقایسه با هارددیسک‌ها به مراتب گران‌ترند و فضای ذخیره‌سازی کمتری هم دارند. با وجود این، حتی اگر نمی‌خواهید یا نمی‌توانید یک SSD با ظرفیت زیاد بخرید، می‌توانید به صورت ترکیبی، از یک SSD با ظرفیت کم، برای نصب سیستم‌عامل و برنامه‌های اصلی استفاده کرده و بازی‌ها و اطلاعاتتان را روی یک هارددیسک ذخیره کنید.  هاردها به دو دسته تقسیم می شوند :

  1. هاردهایی برای دسترسی به اطلاعات با سرعت بالا
  2. هاردهایی برای ذخیره سازی اطلاعات

به هنگام بازی مهمترین عامل دسترسی سریع به اطلاعات میباشد که بهتر است از دسته اول استفاده شوند. اما باید توجه کرد که هارد تاثیر بسزایی در بازی ها ندارد در عوض، تنها تفاوت محسوس در زمان بارگذاری خواهد بود.

ویژگی ششم: مادربرد

مادربورد11

مادربوردها انواع مختلفی دارند مادربردهای مختلف با یک چیپ شمالی ارائه مشوند که عمده تفاوت همه آنها در توانائی اوورکلاک میباشد. اورکلاک کردن OverClock به این معناست که که سخت افزار سیستم را (به خصوص پردازنده مادربرد حافظه و کارت گرافیک) را با فرکانسی بیشتر از حد مجاز راه اندازی کنیم. پس برای انتخاب مادربرد مهمترین فاکتور چیپست شمالی (north bridge) آن میباشد که پل ارتباطی قطعات دیگر با یکدیگر می باشند به طور حتم هرچه توانایی چیپ شمالی در برقرار کردن ارتباط قوی باشد کارائی کلی بالاتر خواهد رفت.

ویژگی هفتم: قدرت خنک کنندگی کیس

کیس

نکته مهم برای خرید کیس این است که زیبایی آن را مد نظر قرار ندهید و به توانایی خنک کنندگی آن توجه کنید. در یک سیستم کامپیوتری به ویژه سیستم مخصوص بازی، قطعات کارت گرافیک و پردازنده دمای بالایی را تولید میکنند که اگر به درستی این گرما به بیرون هدایت نشود در دراز مدت تاثیر منفی بر عملکرد قطعات خواهد گذاشت.

ویژگی هشتم: ماوس

ماوس

حتما سیستم مخصوص بازی خود را به یک ماوس مخصوص بازی رده‌بالا مجهز کنید. هرچند که در عملکرد بازی تاثیری ندارد اما در عملکرد شما به هنگام بازی تاثیر خواد داشت و با داشتن موس مناسب می توانید تجربه خوبی از بازی داشته باشید. ماوس‌های مخصوص بازی معمولا جثه‌ی بزرگی داشته، سنگین هستند، دقت‌های نجومی دارند و به امکانات و قابلیت‌های خیلی خوبی مجهز شده‌اند. ماوس SteelSeries با نمایشگر OLED یا لاجیتک با ده‌ها کلید دو نمونه از موس های مخصوص بازی هستند.

ویژگی نهم: مانیتور

مانیتور00

تهیه‌ی یک مانیتور رده‌بالا می تواند در داشتن یک تجربه بازی لذت بخش به شما کمک نماید. مانیتورهایی که نرخ به‌روزرسانی (Refresh Rate) آن‌ها، ۱۴۴هرتز است گزینه مناسبی برای داشتن یک بازی لذت بخش در کنار دیگران می باشند. باید بدانید که پیش‌نیاز استفاده از مزایای این مانیتورها، استفاده از کارت‌های گرافیک خیلی قدرتمند است. امیدواریم که  با استفاده از این وسایل بتوانید بازیهای هیجانی را خیلی آسان و روان اجرا کنید و لحظات خوشی را سپری نمایید.

پست مشابه : قبل از خرید اینترنتی بازی های جدید کامپیوتری حتما این مطلب را بخوانید!

ویژگی های دیگر:

کارت-صدا1

برای اجرای یک بازی روان ویژگی های دیگری نیاز است که وجود آنها به اندازه موارد بالا ضرورت ندارد، مانند یک کارت صدا و اتصال به اینترنت و پورت‌ها که بصورت دوازده پورت USB 3، دو پورت USB 3، یک SPDIF-Out ، Mic، Line-In و Line-Out تقریبا در تمامی کامپیوترهای مدرن وجود دارند.

۴ سیستم پیشنهادی ما:

در پی دی اف زیر ما ۴ سیستم عالی برای اجرای بازی های مختلف را در قالب یک فایل پی دی اف ۶ صفحه ای برای دانلود قرار داده ایم.

دانلود pdf سیستم های پیشنهادی ما

چنانچه سؤالی در زمینه این مطلب دارید در بخش نظرات با ما در میان بگذارید تا به آن پاسخ دهیم.

منبع




:: بازدید از این مطلب : 1
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: